Jak najlepiej wybrać opiekę nad osobą starszą?

Formy opieki nad osobami starszymi

Jak najlepiej wybrać opiekę nad osobą starszą?

Dla wielu osób w naszym społeczeństwie opieka osób starszych nadal kojarzy się z powszechnie znanymi domami starców lub domami spokojnej starości. Jest to oczywiście błędne, a co najmniej wąskie rozumowanie. Wielu z nas nadal nie potrafi jasno określić potrzeb swoich bliskich osób starszych i wybrać dla nich możliwie najlepszą formę opieki, do której należy m.in. opieka godzinowa, całodobowa lub pielęgniarska. Warto zapoznać się z charakterystyką tych form współpracy i ocenić, która z nich będzie najlepsza dla naszych bliskich osób starszych, rodziców lub znajomych.

Jaka jest rola mięśni brzucha we wspieraniu kręgosłupa?

Rola mięśni brzucha w pracy kręgosłupa

Jaka jest rola mięśni brzucha we wspieraniu kręgosłupa?

Kontynuujemy nasz poradnik na temat zdrowego kręgosłupa wśród opiekunów osób starszych. W tym artykule poruszamy ciekawą kwestię wpływu mięśni brzucha na odciążenie naszego kręgosłupa podczas wykonywania codziennych czynności opiekuńczych. Jeżeli doskwiera Ci ból pleców zwłaszcza w okolicach lędźwiowych, to koniecznie sprawdź, jak możesz temu przeciwdziałać!

Jak przeciwdziałać przeciążeniom kręgosłupa?

Proste plecy

Jak przeciwdziałać przeciążeniom kręgosłupa?

W pracy opiekunki osób starszych często zachodzi konieczność przenoszenia chorego np. z łóżka na wózek, lub po prostu wsparcie go, w przypadku problemów z chodzeniem. Nieumiejętne podejście do transferu chorego może narazić nas na niebezpieczne urazy kręgosłupa, które uniemożliwią dalszą sukcesywną pracę. Właśnie dlatego postanowiliśmy przedstawić Państwu kilka cennych porad z zakresu profilaktyki zdrowotnej. Umożliwią one nabycie cennej wiedzy na temat własnego ciała oraz wypracowanie metod chroniących nasz kręgosłup podczas pracy fizycznej.

Bezsenność u osób starszych

Zdrowy sen seniora

Bezsenność u osób starszych

Zdrowy i spokojny sen to jeden z nieodzownych elementów życia każdego człowieka. Warunkuje on prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu, ma znaczący wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. U osób starszych prawidłowy sen jest często zaburzony przez różnorodne czynniki. Głównym problemem jest niewątpliwie bezsenność, która dotyka ponad połowę ludzi w wieku powyżej 50 lat. W naszym artykule chcemy przedstawić najczęstsze przyczyny i sposoby radzenia sobie z bezsennością.

Problemy z pamięcią u osób starszych

Ćwiczenie pamięci u osób starszych

Problemy z pamięcią u osób starszych

Wraz z przybywaniem lat nasza pamięć zaczyna się pogarszać. Dzieje się tak, ponieważ od 60 roku życia niektóre funkcje naszego mózgu, jak koncentracja, spostrzegawczość, czy właśnie pamięć zaczynają słabnąć. Jest to konsekwencja starzenia się organizmu, ale czy naprawdę nie możemy nic z tym zrobić? W tym artykule dowiedzą się Państwo, że należy i warto angażować swój umysł w celu poprawienia jego codziennej wydajności.

Optymizm w procesie starzenia się organizmu

Optymizm seniora

Optymizm w procesie starzenia się organizmu

Jak powszechnie wiadomo starość, to proces nieodwracalny, który cechuje się wieloma chorobami i problemami zdrowotnymi. Wydaje się, że jest to czas, z którego nie można by wyłuskać chwil radości. Istnieją jednak ludzie, którzy i na tym etapie życia zachowują pogodę ducha i pozostają optymistami patrzącymi w przyszłość nie w przeszłość. Takie podejście może mieć duże znaczenie dla zdrowia seniora oraz znacząco przedłużyć jego życie. Badania dowodzą, że najwięcej osób dożywających 100 lat to właśnie ludzie o radosnym spojrzeniu na świat. Dają temu szczególny wyraz nie tylko lekarze geriatrzy, czy opiekunowie, ale i sami stulatkowie.

Jak zachęcić podopiecznego do zdrowej diety?

Zdrowa dieta

Jak zachęcić podopiecznego do zdrowej diety?

Czy zdrowa dieta może mieć wpływ na poprawę ogólnego stanu zdrowia naszego podopiecznego? Jakie są podstawowe problemy żywieniowe u osób starszych? Co ma wpływ na gorsze przyjmowanie pokarmów w wieku geriatrycznym? Odpowiedzi na te oraz inne pytania, znajdziesz w tym artykule. Zachęcamy do zapoznania się z kwestią podstawowych problemów żywieniowych osób starszych, aby móc skutecznie wspomagać ich w utrzymaniu właściwej diety.

Dowiedz się jak skutecznie rozmawiać z osobą starszą?

Rozmowa

Dowiedz się jak skutecznie rozmawiać z osobą starszą?

Na pewno wielu z Państwa nieraz zauważyło, że rozmowa z osobą starszą może być dużo bardziej skomplikowana niż z rówieśnikiem. Często nie potrafimy wysłuchać i zrozumieć seniorów. Nierzadko nawet denerwujemy się na nich, co powoduje tylko zaognienie sytuacji i nie przynosi dobrego rozwiązania. Dlaczego tak się dzieje i jak możemy poprawić nasze relacje z osoba starszą? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Magnez, ważny suplement diety dla osób starszych

Magnez, ważny suplement diety dla osób starszych

Magnez, ważny suplement diety dla osób starszych

Magnez, nazywany także jednym z pierwiastków życia warunkuje podstawowe funkcje naszego organizmu. Bierze udział m.in. w prawidłowej pracy układu krwionośnego, przewodnictwie impulsów nerwowych, kurczeniu się tkanki mięśniowej oraz budowie kości. Magnez ma także znaczący wpływ na nasze samopoczucie psychiczne, poprzez zmniejszanie uczucie zmęczenia, nerwowości i poprawę koncentracji i jakości snu. W wieku geriatrycznym następuje spadek stężenia tego pierwiastka w organizmie. W związku z tym chcielibyśmy opowiedzieć jakie mogą być objawy niedoboru magnezu we krwi oraz jak można poprawnie suplementować go w diecie podopiecznego.

Aqua aerobik dla seniorów

Aqua aerobik dla seniorów

Aqua aerobik dla seniorów

W zdrowym ciele zdrowy duch! To przysłowie, które w 100% sprawdza się nie tylko wśród ludzi młodych, ale jak się okazuje także i wśród seniorów, którzy chcą pozostać aktywni fizycznie. Z aktywności ruchowej można czerpać wiele profitów dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Najbardziej zalecaną formą ruchu dla osób starszych są spacery, gimnastyka, nordic-walking (chodzenie z kijkami), pływanie lub popularny ostatnio Aqua Aerobik.

Aktywność fizyczna dla seniorów

Aktywność fizyczna seniorów

Aktywność fizyczna dla seniorów

Współcześni seniorzy w dużej mierze kierując się wiekiem unikają ruchu i większej aktywności fizycznej. Oczywiście wiek decyduje o możliwościach naszego organizmu i jest to nieodzowny fakt. Aczkolwiek możemy śmiało polecić wiele form aktywności, które nie wymagają większej wytrzymałości, a ze względów zdrowotnych są często polecane dla seniorów.

Nordic walking, czyli popularny spacer z kijkami

Nordic walking, czyli popularny spacer z kijkami

Nordic walking, czyli popularny spacer z kijkami

Wiele osób starszych, nierzadko z racji swojego wieku, ogranicza aktywność fizyczną jedynie do spacerów po świeżym powietrzu. Warto to wykorzystać i rozwinąć tą formę ruchu do popularnego w ostatnich czasach spaceru z kijkami znanego także jako Nordic walking. W porównaniu ze zwykłym spacerem dzięki kijkom zyskujemy dużo większą stabilność, aktywność mięśni i co najważniejsze odciążamy stawy.

Jak ważna jest woda w diecie osób starszych?

Woda w diecie seniorów

Jak ważna jest woda w diecie osób starszych?

Struktura chemiczna H2O, czyli dwa atomy wodoru i jeden atom tlenu, znana nam jako woda to jeden z podstawowych pierwiastków warunkujących życie na Ziemi. Woda stanowi nawet do 70% objętości masa ciała dorosłego człowieka i około 50-60% u osoby starszej. Porównanie to jasno ilustruje jej znaczenie dla naszego organizmu. W przypadku osób starszych woda odgrywa szczególną rolę, a jej niedobór może być bardzo niebezpieczny.

Jak podawać posiłki dla osób starszych?

Posiłki dla seniorów

Jak podawać posiłki dla osób starszych?

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę, że ludzie starsi trochę inaczej niż młodsi podchodzą do jedzenia. Jeżeli w sile wieku jedzenie jest dla nas czymś naturalnym i przyjemnym, to w jesieni życia występuje tu problem. Często nie tylko sama dieta, ale i problemy w samym spożywaniu posiłków, trawieniu i wypróżnieniu powodują u seniorów duże zniechęcenie. Zdając sobie jednak sprawę z wagi i konieczności dobrego odżywiania w wieku geriatrycznym, postaramy się podsunąć kilka pomysłów na podawanie posiłków, które nasi podopieczni zjedzą z apetytem.

Czy słońce może mieć wpływ na zdrowie osób starszych?

Dowiedz się jak słońce wpływa na zdrowie seniorów?

Czy słońce może mieć wpływ na zdrowie osób starszych?

Wielu z nas doskonale wie, że przebywanie na słońcu ma doskonały wpływ dla naszego organizmu. Przede wszystkim poprawia nastrój, sprawiając, że jesteśmy bardziej radośni i mniej podatni na depresję. Przypomnijmy, że depresja jest schorzeniem często występującym u osób w podeszłym wieku. Właśnie dlatego warto skorzystać z nasłoneczniania i z zachowaniem należytej ostrożności eksponować się na promienie słoneczne.

Nasza strona używa plików cookies tylko w celu zwiększenia wygody jej użytkowania!

OK